Steeds meer bedrijven voelen zich niet gezien door hun CRM-partner. Aanpassingen zijn kostbaar, niet alles is passend op het proces en nieuwe implementaties duren maanden tot jaren.
Hierbij 7 voordelen van Creatio CRM; hét modulaire, next-gen CRM waarmee je wél snel van start gaat, aanpassingen snel doorvoert en klaar bent voor de (AI-gedreven) toekomst!
1. Modulaire ontwikkeling
Met Creatio’s no-code platform kun je razendsnel een op maat gemaakte CRM bouwen en implementeren. Dankzij visuele workflow-automatisering en kant-en-klare modules wordt de time-to-market drastisch verkort, waardoor bedrijven sneller kunnen inspelen op interne processen en veranderende klantbehoeften.
In tegenstelling tot platforms zoals Salesforce en ServiceNow, waar de implementatie vaak maanden in beslag neemt en gespecialiseerde consultants vereist zijn, biedt Creatio een veel snellere en eenvoudigere onboarding zonder torenhoge implementatiekosten.
2. Gebruiksvriendelijk
Creatio onderscheidt zich met een intuïtieve drag-and-drop interface, waardoor zowel IT-professionals als business-gebruikers eenvoudig processen en workflows kunnen aanpassen zonder diepgaande programmeerkennis. Dit verlaagt de afhankelijkheid van IT en verhoogt de efficiëntie binnen teams.
Bij platforms zoals Salesforce en ServiceNow vereist maatwerk vaak complexe Apex- of JavaScript-code, terwijl HubSpot minder uitgebreide workflow-automatisering biedt. Creatio combineert krachtige automatisering met gebruiksgemak, zonder afhankelijkheid van dure developers.
3. Naadloze integratie
Creatio biedt open API’s en standaardconnectoren voor populaire ERP-systemen, databases en andere bedrijfstoepassingen, waardoor integratie met bestaande systemen en de mission-critical operatie zeer eenvoudig, veilig en kostenefficiënt verloopt.
Terwijl Salesforce en ServiceNow integraties vaak via middleware zoals Mulesoft of Boomi laten lopen (wat extra kosten en complexiteit met zich meebrengt), biedt Creatio flexibele en directe integratiemogelijkheden zonder verborgen kosten of complexe tussenlagen.
4. Flexibiliteit en schaalbaarheid
Het Creatio-platform groeit mee met je bedrijf en is volledig aanpasbaar aan veranderende marktomstandigheden en nieuwe behoeften. Nieuwe functies en modules kunnen eenvoudig worden toegevoegd zonder dat dit leidt tot verstoringen in bestaande processen!
Bij concurrenten zoals Salesforce of ServiceNow leiden extra aanpassingen vaak tot stijgende licentie- en beheerkosten. Creatio biedt een flexibele licentiestructuur en lagere Total Cost of Ownership (TCO), waardoor bedrijven hun CRM kunnen uitbreiden zonder budgettaire verrassingen.
5. Maximale samenwerking
Door klantdata, sales, marketing en serviceprocessen te centraliseren, zorgt Creatio ervoor dat teams naadloos kunnen samenwerken. Alle klantinteracties worden overzichtelijk in één platform vastgelegd, wat de klanttevredenheid verhoogt.
Bij Salesforce en ServiceNow worden vaak aparte modules (zoals Sales Cloud en Service Cloud) gebruikt, wat leidt tot extra licentiekosten en datasilo’s. Creatio biedt een geïntegreerde oplossing zonder fragmentatie tussen afdelingen!
6. AI-Native automatisering
Creatio beschikt over uitgebreide AI-gedreven workflowautomatisering, waarmee bedrijven klaar zijn voor de toekomst, AI-adoptie integreren, repetitieve taken elimineren en de productiviteit verhogen. Geavanceerde procesautomatisering zorgt voor een efficiëntere klantreis en optimalisatie van de sales- en servicetrajecten.
HubSpot blinkt uit in marketingautomatisering, maar mist geavanceerde BPM (Business Process Management) functionaliteiten zoals Creatio die biedt. ServiceNow is sterk in ITSM-automatisering, maar mist de commerciële flexibiliteit van Creatio, dat zowel sales, service als marketing in één platform verenigt.
7. High-end governance
No-code voor de enterprise vraagt om slimme governance. Met ingebouwde tooling en een integrale methodiek zorgt Creatio voor een duurzame, effectieve integratie van no-code oplossingen!
Of je nu gaat voor een compleet CRM, of start met add-ons en workflow automatisering, de ingebouwde security-functionaliteiten, uitgebreide toegangscontrole en compliance-opties helpen je voldoen aan de hoogste normen op het gebied van data security en governance.
Salesforce en ServiceNow hanteren een complex rollen- en rechtenbeheer dat vaak extra consultancy vereist om correct te configureren. Creatio houdt dit simpel en biedt een eenvoudig maar zeer krachtig governance-model dat direct gebruiksklaar is!
Enkele sectoren uitgelicht
Creatio’s flexibiliteit en kracht maken het een ideale keuze voor een veelheid aan sectoren. Hierbij 3 sectoren op een rijtje met enkele concrete toepassingen:
Manufacturing – Slimme fabrieken en producenten profiteren van geavanceerde procesautomatisering en naadloze ERP-integratie, waardoor supply chain management en productieplanning veel efficiënter verlopen.
In tegenstelling tot starre platforms zoals Salesforce, biedt Creatio een agile oplossing waarmee productiebedrijven veel sneller kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden en klantbehoeften.
Financiële dienstverlening– Creatio helpt financiële instellingen met een 360° klantbeeld, geautomatiseerde compliance-processen en dynamische klantsegmentatie.
Waar traditionele CRM’s zoals ServiceNow vaak zwaar leunen op IT-ondersteuning, biedt Creatio flexibiliteit zonder complexe aanpassingen, wat de time-to-market van nieuwe financiële producten versnelt en adviseurs meer autonomie en daadkracht verschaft.
Retail & Wholesale – In een sector waar klantbeleving en snelheid cruciaal zijn, stelt Creatio retailers in staat om gepersonaliseerde klantinteracties te automatiseren, omnichannel-communicatie te verbeteren en supply chain-efficiëntie te vergroten.
Waar een HubSpot vooral gericht is op marketing, biedt Creatio een alles-in-één oplossing die marketing, sales en service volledig integreert.
Klaar om je CRM naar een hoger niveau te tillen?
Met Creatio haal je een toekomstbestendig CRM in huis dat niet alleen aansluit op je huidige behoeften, maar ook meegroeit met je organisatie.
Wil jij ook van een enterprise-grade CRM profiteren zonder de complexiteit en hoge kosten van traditionele spelers?